Eryaman Özel Altın Eğitim Okulları - Güzel Sanatlar Lisesi
Eryaman Özel Altın Eğitim Okulları - Güzel Sanatlar Lisesi Hakkında
Okullarımızın eğitim anlayışını; çoklu zekâya dayalı başarı için “TAM ÖĞRENME” modeli oluşturmaktadır. Öğrencilerimizin, okula başladıkları ilk günden itibaren akademik özgüvenlerini yükseltmek, biliş üstü stratejiler geliştirmelerini ve bu stratejileri doğru yer ve zamanda kullanmalarını sağlayarak, anlamlı öğrenmelerle edindikleri bilgiyi doğru yorumlayıp, uygulama, analiz ve sentezlerle uygun bilişsel ürünler vermeleri hedeflenmektedir.
Altın Eğitim İlkokulu; öğrencileri temel bilgi, beceri, anlayış ve vatandaşlık bilinci ile donatarak, bir üst eğitime hazırlamayı amaçlamaktadır. Okulumuzda, birinci sınıftan dördüncü sınıfa kadar sınıf öğretmeni ve branş öğretmenleri, dördüncü sınıftan itibaren ise bütün derslerde branş öğretmenleri ile eğitim öğretim yapılmaktadır. Altın Eğitim'de yabancı dil İngilizce, ikinci yabancı dil Fransızcadır. İngilizce öğretimi anasınıfından Fransızca öğretimi ise 1. sınıftan başlayarak lise son sınıfa kadar devam eder.
Kendi alanlarında yetkin, deneyimli sınıf ve branş öğretmenleri ile yapılan öğrenci merkezli eğitimde öğrencilerin araştırma yapmalarına, proje geliştirmelerine, yaratıcı yönlerini ön plana çıkartıcı çalışmalara ağırlık verilmektedir. Altın Eğitim İlköğretim Okulu'nda, eğitim ilke ve yöntemleri bir bütünlük ve süreklilik içinde öğrencinin gelişim özellikleri göz ardı edilmeksizin veli, öğretmen, rehberlik birimi ve öğrenci işbirliğiyle sürekli geliştirilmektedir.
Kuruluş
Mayıs 1997 yılında Altın Eğitim Kurumları Tic. ve Ltd. Şti. tarafından, İlköğretim Okulu ve Anadolu Lisesi olarak hizmete giren okullarımızın, M.E.B tarafından öğrenci kontenjanı 358 olarak belirlenmiştir. 1997-1998 öğretim yılı başında 15.09.1997 tarihinde, 15.09.1997 tarih ve 37742 sayılı kurum açma, 12.09.1997 tarih ve 11492 sayılı öğretime başlama izinleri ile eğitim ve öğretime başlamıştır.
Okullarımız, Eryaman'da bulunan biri İlkokul diğeri Ortaokul, Anadolu Lisesi ve Güzel Sanatlar Lisesi olmak üzere iki ayrı binada 5000 m² alanda 3500 m² kapalı kullanımı bulunan, 32 dersliği, kapalı spor salonu, yemekhanesi, fizik, kimya, matematik ve sosyal bilgiler laboratuvarları, internet erişimli teknoloji sınıfları, 2 adet kütüphanesi, 2 adet çok amaçlı salonu, müzik, teknoloji ve tasarım odaları, masa tenisi ve satranç alanları olan, 24 kişilik sınıflarda eğitim - öğretim yapan çağdaş bir eğitim yuvasıdır. 1997-1998 öğretim yılında faaliyete başlayan Altın Eğitim Okulları, Türk eğitim sistemini bilinçli bir şekilde algılamış olarak çağın koşullarına uymak ve geleceği yakalamak isteği ile yola çıktı. Eğitimi bireyselleştirerek her öğrencinin istek ve yeteneklerine göre gereksinimini karşılamayı eğitimin önemli faktörlerinden sayıyoruz.
Kurucumuz Şebnur ALTIN, 1989 yılında "Altın Dershane Eğitim Kurumu" nu, 1997 yılında da Altın Eğitim Okullarını kurmuştur. Okullarımız seçkin eğitim kadroları, günümüzün gelişen koşullarına uygun teknolojisi, Atatürkçü düşüncenin ışığında, çağdaş eğitim anlayışı ve bu anlayışa koşut eğitim ortamlarıyla Türk eğitim sistemine hizmet vermektedir.
22 Şubat 1998 tarihinde Cumhurbaşkanımız Sayın Süleyman DEMİREL' in katıldığı büyük bir törenle, okulumuzun resmi açılışı yapılmıştır.
Eğitimdir ki bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da milleti esaret ve sefalete terk eder.
Atatürk
Bilim, akıl ve etik değerler taşıyan eğitim hizmeti, kim tarafından verilirse verilsin kutsaldır,kıymetlidir, saygıdeğerdir.
Atatürk
Vizyonumuz:
Dünya insanı yetiştirmek.
Ulusal sınırların şekil değiştirdiği çağımızda, ulusal benliğini koruyarak, millî, ahlâkî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimsemiş, bunları koruyan ve geliştiren, Atatürk düşüncesini özümsemiş, bilimsel düşünceyi rehber edinmiş, sanatta üretken lâik ve demokrat, dünya ile bütünleşebilen insan yetiştirmenin önemi bir kat daha artmıştır.
Altın Eğitim Okulları bu düşünceden hareketle, ülkemizin hür ve bağımsız olarak dünya ile bütünleşmesini sağlamasına hizmet edebilmek için, “Dünya insanı yetiştirme”yi kendisine vizyon edinmiştir.
Misyonumuz:
Altın Eğitim Okulları; çağdaş, eleştirebilen, akılcı, kendisi ile barışık, sorumluluklarının bilincinde, özgür düşünen, ulusal ve evrensel değerlerle donanmış, bilimde ve sanatta dünya standartlarında üretebilen, ülkemizi gelecek yüzyıllara taşıyacak, başarmaya kararlı gençler yetiştirmek için vardır.
Bu çerçevede misyonumuz; geleceği önemseyen ilkeli öğrencileri; ilerici, dinamik, donanımlı öğretim kadrosu ile buluşturarak, özgün fiziksel konumu, sıcak iletişim ortamı ve öğrenci gelişim programları ile ortak hayalimiz olan gelişmiş insan potansiyelini yaratmaktır.
Hedeflerimiz:
1-Milli Eğitim Temel Kanunu’nda belirtilen hedef ve ilkeleri hayata geçirecek uygulamalarda bulunmak.
2-Eğitim-öğretim ve diğer tüm unsurların yönetiminde sistem yaklaşımını benimsemek ve kurumsal politika ve stratejilere dayalı yönetim sistemi oluşturmak.
3-Okulun, politika ve stratejisini destekleyecek, velilerini, öğrencilerini ve diğer tüm paydaşlarını tam olarak tatmin edecek, onlar için katma değerin artmasını sağlayacak biçimde süreçleri tasarlamak, yönetmek ve sürekli iyileştirmek.
3-Başarı için tam öğrenmeyi sağlamak.
4-Etkin izleme, değerlendirme, gözden geçirme sistemini kurmak, uygulamak ve süreçlerde sürekli iyileştirmeyi sağlamak.
5-Çalışanların motivasyonunu en üst düzeye çıkararak, etkinlik, verimlilik, iletişim ve işbirliğini artıracak yapılanmayı sağlamak, tanıma ve takdir etmeye dayalı performans değerlendirme ve kariyer geliştirme sistemini kurmak ve geliştirmek.
6-Okulun, politika ve stratejisini ve süreçlerinin etkin bir biçimde işlemesini destekleyecek biçimde işbirlikleri kurmak, kaynakların etkin ve verimli olarak kullanılmasını sağlamak.
Sıralanan genel hedeflere bağlı olarak okulumuzda:
- Öğrencilerinin beden, zihin, duygu ve ahlâk bakımından dengeli ve sağlıklı olması için bilgi davranış kazandırarak, koordine bir yapıya sahip olmalarını sağlamayı,
- Doğayı ve çevreyi sevmeyi, korumayı, dünyadaki tüm canlıları, kültürleri sevmeyi ve saymayı ortak yaşam kurallarını benimseyerek uygulamalarını sağlamayı,
- Çalışkan ve üretken olmayı, bilgiye ulaşmayı ve bilgiyi doğru kullanmayı, eleştirebilen ve eleştiriye açık olmayı, dünyadaki gelişmeleri izleyecek birikime sahip olmayı öğretecek çalışmalar yapmayı,
- Öğrencilerde sürekli öğrenme ve araştırma isteği yaratmak ve olanak sağlamayı,
- Öğrencilerin sayısal ve sözel düşünme kapasitelerini arttırarak analiz ve sentez yapabilme, yorumlayabilme ve problem çözebilme yeteneklerini geliştirmeyi,
- Her öğrenciyi ilgi istek ve yetenekleri doğrultusunda geliştirerek bir üst okul sınavında ve meslek seçimindeki başarısını yükseltmeyi,
- Öğrencileri anadillerinde ve öğrendikleri yabancı dillerde yetkin kılarak, sözlü ve yazılı iletişimde üst düzey beceri kazanmalarını sağlamayı,
- Öğrencilerin sorumluluklarının bilincinde, kendi haklarını ve başkalarının haklarını bilen ve saygı gösteren erdemli insan olmaları için çalışmayı,
- Öğrencilerin hukuka ve demokrasiye inanan bunun gereklerini yapan kendisi ile ve dünya ile barışık, farklı olan her düşünce, inanç, değer yargısını kabul edebilecek olgunlukta yetişmelerini sağlamayı,
- Öğrencilerin siyasi, ekonomik, sosyal konulara ve çevre sorunlarına karşı ilgi ve duyarlılıklarını geliştirerek barışsever ve insanî değerleri yüksek bireyler olarak yetişmelerini sağlamayı,
- Öğrencilere sanatsal yeteneklerini arttırıcı çalışmalar yaptırarak estetik duyguyu geliştirerek sanatın hoşgörü duygusunu kazandırmayı,
- Öğrencilerin bir birey olarak toplumdaki yerinin ne kadar önemli ve büyük olduğunu kavraması ve bir bireyin davranışının toplumun yaşam kalitesine etkisi konusunda bilinçlendirmeyi,
- Öğrencilerimizin özgür düşünmeyi yaşam biçimi hâline getirmiş, öz güveni yüksek, başarmaya kararlı gençler olarak yetişmesini sağlamayı
Hedeflemekteyiz.
İlke ve değerlerimiz:
- Atatürkçülük.
- Dürüstlük, açıklık, tarafsızlık ve güvenilirlik.
- Verilerle ve süreçlerle yönetim.
- Sonuçlara odaklanmak.
- Çözüm üretmek, çözümün parçası olmak.
- Olumlu düşünmek, önerilerde bulunmak.
- Katılımcılık.
- İletişime ve önerilere açık olmak.
- Sevgi ve hoşgörülü olmak.
- Sürekli iyileştirme ve yenilikçilik.
- Eğitimde öğrenci merkezli yaklaşım.
- Öğrenciyi tanımak, kendine kendisini tanıtmak ve kendisini geliştirmesi için önderlik etmek.
- Çevrecilik.
- Yönetimde sistem yaklaşımı.
- Uluslar arası katılımcılık.
- Ülkemizin geleceğinden sorumlu olmak.
- Her işe aynı değerde önem vermek.
- Zamanın nitelikli kullanmak.
Bu genel ilkle ve değerlerimize bağlı olarak ALTIN EĞİTİMLİ:
- Atatürkçüdür.
- Laiktir, demokrasiye saygılı, cumhuriyete bağlıdır.
- Dürüst, çalışkan ve disiplinlidir.
- Özgür ve çağdaş düşünen ve davranandır.
- Kişi hak ve özgürlüğüne saygılı ve haklarını koruyabilendir.
- Bireysel onura sahip, özgüveni yüksektir.
- Sorumluluk yüklenebilen ve görev bilinciyle hareket edebilendir.
- Barışçı, paylaşımcı, kurallara uyabilendir.
- Araştıran, sorgulayan, eleştiren ve eleştiriye açık olandır.
- Dinamik, yaratıcı ve üretkendir.
- Çevre dostudur.
- Çevresi ile iyi ilişkiler kurabilendir.
- Bilgiyle, sanatla, sporla dünya ile yarışandır.
- Türkçe'yi doğru konuşabilen ve yazabilendir.
- Vatan sevgisi ile dopdoludur.
- Ulusal ve evrensel değerlerle donatılmıştır.
- Aldığı çağdaş eğitimi, ülkemizin geleceğine taşıyabilendir.
Altın Eğitim; gülen yüzler, mutlu, başarılı, uyumlu çocuklar demektir.
Altın Eğitim Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi
Güzel Sanatlar Lisemiz 2012-2013 öğretim yılında faaliyete başlamıştır. Amacımız; sanata yetenekli gençleri kültür derslerinde de en iyi şekilde yetiştirmek; onların üstün donanımlı, üretken sanatçılar olarak kendilerini ve ülkemizi dünyada temsil etmelerini sağlamaktır.
GÜZEL SANATLAR LİSESİ EĞİTİM PROGRAMLARI
Güzel Sanatlar Lisemiz, Resim ve Müzik Bölümlerinde Talim ve Terbiye Kurulu onaylı Resmi Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi müfredat programı uygulanmaktadır.
Resim Bölümü
Resim Bölümünde, lise müfredatında bulunan kültür dersleri yanında Temel Sanat, Desen, Desen Atölye, Heykel Atölye, Grafik Atölye ve Sanat Tarihi dersleri okutulacaktır. Öğrencilerimiz 4 yıl boyunca alanlarında uzman öğretmenlerle hem akademik bir eğitim görecekler hem de yaratıcılıklarını ortaya çıkaracak pek çok aktiviteye katılacaklardır. Okul atölyelerinin yanı sıra müzeler gibi önemli tarihi mekanlarda da çalışmalar yapacaklardır. Okul içinde ve dışında çeşitli sergilere, yarışma ve festivallere katılacak olan öğrenciler sene sonunda profesyonel sanat ortamları içinde çalışmalarını sergileyebileceklerdir. Öğrencilerimiz sıklıkla götürülecek sergilerde ressamlarla tanışıp, sohbet imkânı bulacaklardır. Bu bölüme yetenek sınavı ile öğrenci alımı yapılacaktır, bu sınavda çizim yeteneği ve fiziksel uygunluk ölçülecektir.
Müzik Bölümü
Müzik bölümünde, lise müfredatında bulunan kültür dersleri yanında Solfej, Piyano, Çalgı, Toplu Koro, Müzik Tarihi ve Orkestra gibi dersler okutulacaktır. Enstrüman seçenekleri, öğrencinin fiziksel ve müziksel yapısına göre Gitar, Flüt, Keman, Piyano gibi enstrümanlarla yürütülecek alanında uzman öğretmenler ile bire bir çalışma olanağı sağlanacaktır. Her gün okul bitiminde öğrencilerimizin çalışma odalarında etüt yapma imkanları bulunacaktır. Öğrencilerin müzik eğitimi dersleri çeşitli panel, toplantı ve konserlerle desteklenecektir. Öğrencilerimiz ilköğretim okulumuz ve Anadolu Lisemizde de olduğu gibi ulusal ve uluslar arası yarışmalara teşvik edilecektir. Mezun öğrencilerimizin gerek yurt içinde gerekse yurt dışında diledikleri müzik okullarında okuma şansına sahip olmalarını amaçlamaktayız. Bu bölüme yetenek sınavı ile öğrenci alımı yapılacaktır, bu sınavda müziksel işitme yeteneği ve fiziksel uygunluk ölçülecektir.
Güzel Sanatlar Lisesi Mezunlarının Üniversitede Tercih Edebileceği Bazı Bölümler:
Resim Bölümü
İç Mimar Dekorasyon
Moda Tasarım
Grafik Tasarım
Takı Tasarım
Endüstriyel Tasarım
Çizgi Film Animasyon
Heykel
Tekstil
Fotoğraf
Cam
Seramik
Geleneksel Sanatlar
Resim Öğretmenliği
Müzik Bölümü
Müzik Bilimleri
Müzik Öğretmenliği
Konservatuar
Piyano
Yaylı Çalgılar
Kompozisyon
Ses Eğitimi
Türk Sanat Müziği Temel Bilimler
Türk Sanat Müziği Ses Eğitimi
Opera Koro
Popüler Müzik Şarkıcılığı
Müzikoloji